Mediabrands udpeger ny topchef

Uffe Henriksen som ny CEO for Norden

6 juli 2021

Ny topchef

Uffe Henriksen tiltræder som ny CEO for IPG Mediabrands i Norden og President for aktiviteter i Baltikum

IPG Mediabrands har i dag offentliggjort ansættelsen af Uffe Henriksen som CEO i Norden, dækkende Danmark, Sverige, Finland og Norge, på et for netværket afgørende tidspunkt. Uffe Henriksen bliver tillige President for koncernens aktiviteter på markederne i Baltikum: Estland, Letland og Litauen.

I starten af indeværende år undergik Mediabrands en omfattende restrukturering i Norden, som førte til lanceringen af UM og Initiative som markante mediebureauer i alle markeder. Uffe Henriksen får til opgave at accellerere udviklingen, skabe øget vækst og digital transformation på tværs af Mediabrands i Norden, og i tæt samarbejde med de lokale bureauledelser skabe en mangfoldig og brancheledende kultur, der kan levere fremtidsparate marketingløsninger til kunderne.

Uffe Henriksen refererer til Christian Johansen, CEO, IPG Mediabrands EMEA, og får tillige ansvaret for at facilitere og styrke samarbejdet på tværs af Mediabrands netværket og dermed sætte en ny kurs for forretningen – en kurs, der bygger på fundamentet af koncernens brede vifte af kompetencer inden for medieplanlægning og indkøb, performance marketing, programmatic-annoncering, ecommerce, data, teknologi og kreativitet.

Uffe bringer, udover hans fremragende ry i regionen, en stor portion ledelsesmæssig og digital erfaring med sig fra både kunde- og bureausiden.

Han har tidligere været CEO for MEC i Danmark i fem år, hvorefter han var SVP i Danske Bank – en stilling, hvor han ledede bankens digitale transformation med fokus på kundeoplevelse, automatisering og omkostningsoptimering. Hans seneste ansættelse var som CEO for Charlie Tango, et førende digitalt bureau, ejet af Danmarks største IT-koncern, KMD.

“Uffe er en visionær leder; en energisk og innovativ marketer, som besidder kundens perspektiv og samtidig har en forretningskonsulents strategiske kompetencer. Jeg er begejstret over, at han har valgt at blive en del af vores i forvejen fremragende ledelsesteam, nu hvor vi tager hul på en mission om at transformere vores egen forretning og de produkter vi tilbyder vores kunder i form af flere data- og digitale marketingløsninger” siger Christian Johansen, CEO, IPG Mediabrands EMEA.

Uffe Henriksen tilføjer: “Omstruktureringen af Mediabrands giver mig en utroligt spændende mulighed for at bringe al min tidligere erfaring i spil i skabelsen af noget meget unikt på det nordiske marked. Jeg bliver en del af et fremragende team på et vigtigt tidspunkt, og vi har en klar plan om at transformere ikke bare den måde, vi arbejder på, og de løsninger, vi tilbyder vores kunder, men også hele vores kultur.”

Uffe Henriksen starter hos IPG Mediabrands i midten af august og får base i København.

“Uffe er en visionær leder; en energisk og innovativ marketer, som besidder kundens perspektiv og samtidig har en forretningskonsulents strategiske kompetencer.”

– Christian Johansen, CEO, IPG Mediabrands EMEA