Nyt samarbejde

UM er udnævnt til Global Media Partner for Just Eat

6 oktober 2021

UM som Global Media Partner

UM er blevet udpeget som den globale medieplanlægnings- og indkøbspartner for den multinationale markedsplads for takeaway, Just Eat, efter et konkurrencepræget pitch.

UM vil administrere gruppens mediekonti på tværs af 21 lande, inklusive over linjen mediekampagner designet til at skabe top-of-mind bevidsthed. Denne konsolidering udgør en sejr på ni yderligere markeder for UM, der omfatter betydelige europæiske nøglelande som Tyskland og veletablerede territorier som Holland, hvor virksomheden har sit globale hovedkvarter. UM har allerede planlægnings- og indkøbsvirksomhed i Storbritannien, Australien og Canada samt en række europæiske markeder.

Chris Skinner, præsident for EMEA ved UM, siger: “Vi er begejstrede for at fortsætte og udvide vores forhold til Just Eat, vi har elsket at arbejde med et så fantastisk brand i en så høj vækst og dynamisk sektor. Hjemmelevering af mad eksploderede under pandemien, og efterspørgslen er fortsat med at vokse, efterhånden som mange lande begynder at komme ud af deres nedlukninger.

“Vores tilgang var baseret på tilpasning til Just Eat Takeaway.coms behov med ægte smidighed og drevet konstant medieydelse, og nu har vi muligheden for at udvide vores arbejde yderligere.”

Som Just Eats globale mediepartner siden 2019 har UM allerede udviklet markedsledende mediekampagner, såsom udvikling af innovative medietilgange til at omgive brandets sponsorater af Euro 2020.

Susan O’Brien – VP, Brand hos Just Eat Takeaway.com sagde:

“Efter omhyggelig overvejelse og en høj standard af arbejde fra alle pitchingbureauer, er vi glade for at udpege UM som vores globale mediebureaupartner. UM har betydelig erfaring med at arbejde med multinationale virksomheder på globalt plan og vil spille en vigtig rolle i at hjælpe os med at implementere mediestrategier på tværs af vores bredere forretning. Holdet leverede et fantastisk pitch, og vi ser meget frem til at arbejde sammen om at levere kampagner på tværs af vores markeder.”