januar 2022

for

Case:

Scandlines – EQUILIBRIUM

Scandlines opererer indenfor færgefart til og fra Tyskland, og med mange faste sejladsomkostninger uafhængigt af passagerantallet er belægningsgraden fundamental for at skabe en sund forretning.

UDFORDRING:

MANGLENDE EFFEKTIVITET OG PERFORMANCE MED MANGE FASTE OMKOSTNINGER

Tidligere førte Scandlines trafik til hjemmesiden med Google Ads, da virksomheden var organisk rangeret uden for top 10 listninger. Strategien var kortsigtet og dyr.

For at maksimere antal passagerer pr. afgang lancerede UM projektet One-Search, som på strategiskvis kombinerede både organisk indhold og betalte aktiviteter for at maksimere output af annonceinvesteringen.

LØSNING:

AI TEKNOLOGI VURDERER SEARCH SPEND OP IMOD DE ORGANISKE PLACERINGER

Med hjælp fra kunstig intelligens byggede UM procesværktøjet, EQUILIBRIUM, der forudsagde, hvorvidt en Google-søgning skal købes med en betalt annonce eller, om den alligevel potentielt aktiveres gennem organiske resultater.

EQUILIBRIUM skaber en holistisk tilgang til søgeaktiviteter og skaber synergi mellem betalt og organisk søgning ved automatisk at pause når to betingelser er opfyldt; Scandlines rangerer #1 organisk, og når der ikke er konkurrenter i søgeresultaterne eller shopping-funktionen.

EQUILIBRIUM genaktiverer relevante nøgleord, når Scandlines ikke er #1 organisk, og der er konkurrenter i betalte søgeresultater.

RESULTATER:

EFFEKTIVISERING AF SEARCH INDSATSER, DER SIKREDE MARKANT FORBEDRING AF ROI

Strategien og EQUILIBRIUM værktøjet var særdeles effektiv til at flytte trafik fra betalte resultater til organiske på søgeord med stor konverteringspotentiale.

Med positionen som #1 på Google kunne UM med stor træfsikkerhed lade systemet reducere annonceomkostninger i Google Ads fot at skabe den mest effektive tilgang til search kanalen,

Resultater

19%

højere revenue fra search