for
Case:
Mentos Gum
Indsigter viste, at forbrugere i lav grad betragtede Mentos som en del af tyggegummi kategorien, hvilket sænkede overvejelse og genkendelse hos købere.
UDFORDRING:
Året 2020 bragte social distancering og minimal tid uden for hjemmet, hvilket også medførte et dæmpet behov for ”freshness”.
Afslutningsvis kunne UM se på tidligere kampagne data, at Perfetti’s globale assets ikke talte nok ind i danske forbrugeres mind-set til at tilstrækkeligt adressere de øvrige udfordringer.
LØSNING:
Perfetti arbejder med en strategisk framework opbygget af målsætningerne catch, connect & convert. Baseret på markedsudfordringerne anså UM den bedste budgetfordeling som 80/20 på Catch/connect.
På Connect-sporet aktiverede UM mega-influenten, Julia Sofia. Influenten gjorde Perfetti’s globale assets relevante i lokalmiljøet, og tydeligt kommunikerede Mentos Gum som værende i tyggegummikategorien.
En mega-influent som kanal muliggør en nuancering af Mentos Gum’s salgspunkter som long lasting taste eller, at “dåsen” holder godt på tyggegummiet ift. almindelig papirindpakning, med en autentisk stemme, så forbrugere både hører og forstår budskaberne fra en aspirationel og troværdig kilde.
RESULTATER
Gennem brug af influenten har UM aktiveret et kreativt mediamix i Julia Sofias kanaler med Youtube, Instagram og Facebook, bundet sammen med en mentos giveaway, hvorefter UM har benyttet Julias content til øvrige, boostet intiativer.
Udover at styrke Mentos cementering i tyggegummikategorien og producere lokal funderet indhold, har Julia Sofia’s content levet op og videre gennem hendes boostede annoncering, som væsentligt outperformer Perfetti’s globale assets.